Status: underlig

Jag blir så konstig när det är vår. Vet inte riktigt var jag har mig själv. På ett sätt längtar jag till sommaren, för då kommer jag att lugna ner mig (?!) men samtisigt längtar jag inte ... för jag vet hur otroligt lite jag tycker om när graderna börjar nå 25+ ... Sen är det ju det faktum att jag faktiskt aldrig haft ett helt och hållet roligt sommarlov sen jag var kring 7 år ... Det har alltid varit någonting fel någonstans. Någonting som strulat och totalkvaddat mitt humör eller så.
Just i år, just nu, kan jag inte ana början till någon sorts komplikation eller mindre katastrof, men det har hänt flera gånger tidigare att det har smygit på mig bakifrån eller bara slagit ner som en bomb från ingenstans. Så vi får se.
Jag har hoppats varje vår på en sommar utan stora svårigheter eller livsval, men jag kanske borde ge upp. En hederlig, lugn och inte så komplicerad sommar kanske är en idyllisk upplevelse som jag bara kan fantisera om.

Men just nu är det vår! Och jag känner mig underlig och förvirrad mitt i all den ökande grönskan. Det är som det alltid är, här i mitt huvud. Tjockt.
Så tjockt att jag inte ens kunnat skriva på två veckor.
Men imorse, när jag satt på min brors altan och höll ett öga på hans två vilda avkommor(kan man säga så?) så tog jag fram min Allt-Möjligt-Bok, lånade en penna och började klottra lite. Efter ett par skisser så insåg jag att jag inte glömt bort hur mina händer fungerar. Nu har jag skrivit lite. Hoho!
Och nu har jag skrivit här också! :) (Awesome att bussen har internet! Då kan jag känna att världen inte är så långt borta som den varit i Malå de senaste två veckorna ...)

Är tillbaka i Bollnäs ikväll. Skönt.
Har saknat att vara helt ensam.
Jag värdesätter sällskap mer än mycket annat, men har jag ingenstans dit jag kan dra mig undan och vara helt för mig själv, utan större störningsmoment(detta är svårt i mina föräldrars hus där man hör precis allt), så blir jag lite knäpp, för att inte säga lättretlig.

Nu ska jag återgå till Hornblower ... eller ska jag läsa lite Sputnikälskling?

Hejs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0