Status: trött

Fredagen började bra.
Jag hade dagen till ära bestämt mig för att platta håret, eftersom det sedan sommaren börjat har blivit sällsynt. I alla fall, när jag var färdig skulle jag dra ut kontakten, satt på golvet drygt en meter ifrån eluttaget och jag kände mig för lat för att gå fram, så jag bestämde mig för att rycka i sladden.
Dålig idé.
Kontaken lossnade, ja, hur bra som helst. Men den flög i en förfärlig hastighet rakt mot mitt ansikte. Mitt i pannan. Smällen var så kraftig att jag skrek till lite och tippade åt sidan. Låg på golvet i någon minut och gned min ömmande panna.
Så nu har jag en fin liten bula. Hade hoppats på värsta blåtiran, lila och äcklig. Det hade varit häftigt. Då hade jag kunnat skryta med att jag varit i slagsmål och skallat nån jävel xD Men, nej, det är bara en liten, röd bula. Mer lik en finne.
Men lite smink i pannan hoppade jag på bussen till Skellefteå och mötte upp med Per. Stadsfesten!
Så nu kan jag slappna av, nu har jag varit på den åtminstone en gång, och både lyssnat och sett Erik Hassle och Robyn herself!
Måste säga att jag såg mer av Hassle, då stod jag och Per bra till i publikhavet, men när det var dags för Robyn så (var vi än stod) var det alltid två meter långa jättar framför oss, fulla fjortisbrudar som tjoade konstant, knuffades och danskade sina hästsvansar i ansiktet på en eller så var det fulla, skumma män som trängdes och knuffades så man var nära att kvävas. Jag blev armbågad i både örat och revbenen, och efter att jag blivit så inklämd att jag bara kunde röra mina ben och ögon så bestämde jag mig för att fly. Skickade ett sms till Per att vi skulle ses efteråt och sedan båbörjade jag min fem minuter långa vandring från mitten av kaoset till öltältet. (Detta var förmodligt mindre än femtio meter, så ni kan ju tänka er att det var mycket folk)
Vid öltältet kunde jag, tillsammans med några andra, lutamig mot ett staket och ha en perfekt vy av just den delen av scenen som Robyn skuttade runt mest på.:) Skitbra! Man hörde musiken mycket bättre också, och behövde inte trycka in öronpropparna så långt.
Efteråt köpte jag mig ett kanderat äpple (aldrig smakat tidigare, awesome var det!) och vann en liten, supermjuk, neonorange nalle på ett lotteri! Sir Todd von Äppelskrutt! :D

Nu är jag och Per tllbaka i Lse och försöker samla oss. Tror inte jag varit så trött sedan jag jobbade natt inför Codan i gymnasiet.
Vi råkade somna två timmar när vi skulle se Family Guy xD så i natt blir nog sömnen god.
Hejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0