Status: För tidig jul

Nu är det vinter. Här sitter jag i tjocksockar, mjukisbyxor, stickad tröja och en sjal virad runt en kall hals samt näsa. Efter besöket i Umeå så hade huset lämnats utan någon värme, trodde ju inte att det skulle bli så förfärligt kallt eftersom det är augusti …
När vi kom hem var det köket det varmaste rummet: 16 + grader. När vi åkte hade det varit 23 + inne. Så nu har min käre far varit nere i källaren och bråkat med ved och tändstickor och den där skumma maskinen som påstås ska värma upp det gamla huset. Det luktar svagt och gott av det som eldas, men varm har det inte blivit ännu. Jag får flashbacks när jag sitter här i samma tjocksockar som jag hade för åtta månader sedan när det var ungefär 30 – ute och minst två meter snö överallt. Just nu är det ingen snö, men regnet öser ner och det är nästan inga plus grader alls. Sommaren kanske är slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0