Hoppet

"Hoppet är det sista som överger människan, men det är tyngst att bära."

Jag minns inte var någonstnas jag har hört det citatet, men det har som följt med mig i nått år eller så, har hänt att det poppat upp i mitt huvud ibland och antingen fått mig på mer posetiva tankar eller också gjort det sämre när man inser hur tungt det egentligen är.

Jag sitter och snuvar med min feber, och mina ögon rinner hela tiden, jobbigt! Men det är ett bra tecken hos mig, då betyder det att förkylningen är i sitt slutskede, att det börjar gå över när det känns som om allt vill rinna ut.
Låter förfärligt när jag pratar, värre än det är xD

Orkade inte gå till Synsam idag för min bokade synundersökning, känns lite meningslöst om jag bara ska sitta där med rinnande ögon, så jag fick en ny tid nästa vecka.
Har nu börjat fundera på allvar om jag ska slösa lite av mina kära pengar på ett par nya glasögon. Blir snart galen på de jag har, de fick jag i högstadiet av mamma när jag fyllde 15 (tror jag att det var) och de gör knappt någon skillnad när jag har på mig dom, dessutom är de repiga och jag tycker inte alls att de ser bra ut längre, och då tycker jag ju också att de inte passar mig längre. De är inte mina nu, de är mina för fyra år sedan.
Vill ha nya...
Ska fråga lite om glasögon nästa vecka och passa på att höra om de har någon rådgivare eller så som kan säga vilken typ av bågar jag borde gå efter, bara jag får veta det så kan jag nog ganska lätt hitta den typ jag "drömmer" om.
Men den stora frågan är ju då: ÄR jag verkligen modig nog att slösa pengar på glasögon? Eller borde jag vänta till dess att jag får en lite mer fast inkomst?
Jag är rädd om mina pengar :s

Brände mig ju i onsdags kväll, när jag skulle vara duktigt och bunkra upp med en stor satts köttfärssås. Tänkte koka makaroner och inviga min nya slev.
Sleven har... hur ska jag beskriva det...? som en ränna (tänk stuprörsränna) genom handtaget, och när jag skulle fiska upp et par makaroner för att se om de var färdiga... ja, då rann det kokande vatten rakt in i min hand.
Jag har aldrig skrikit en svordom så högt förut!
Det tog mig undefär en halv sekund att släppa allt och slänga mig mot vattenkranen.
Resten av kvällen bodde min hand i en skål med kallt vatten.
Fick ju självklart lite panik så där när jag tittade på min illröda hand.... mest var det pekfingrets, långfingrets och ringfingrets rot som tog skada + den övre biten av handflatan och knogarna...
Min värsta tanke var att musklerna skulle dra ihop sig och jag skulle aldrig kunna använda handen som vanligt igen (det var högern, och med tanke på hur mycket jag är i behov av den så kan ni kanske förstå min panik. Om man ändå vore höger- OCH vänstehänt)
Ringde mamma och skrek lite, sen kom jag på att Majvor i min klass har varit sjuksköterska, så jag ringde henne och bad om råd.
Blev betydligt lugnare efter det.
När jag skulle sova blev jag dock väldigt nära till tårar. FY FAN så ont det gjorde!
Febern gjorde det inte bättre.
Hade vattenskålen brevid sängen och doppade handen i den säkert 40 gånger, just precis när jag skulle till att somna så började det bränna! Slår vad om att det höll på så i två timmar.
Jag lyckades somna tillslut, och vaknade med halvtigensvullna, svidande ögon och tjockt i näsan.
Handen gjorde inte lika ont längre, bara när jag använde den för mycket.
duschade och gick till skolan där folk höll sig på avstånd efter att jag berättat om min förkylning och det faktum att jag ätit massor av vitlök.
Kerstin hade med sig gasbindor som jag frågat henne om kvällen innan, så Majvor hjälpte mig linda in handen.
Idag gör det inte lika ont.
Men det har blivigt en stor blåsa mellan pek- och långfingret som bränner en hel den :S och en muskel på ovansidan känns väldigt skum O.o men det tror jag inte har med brännskadan att göra, jag har nog bara sträckt mig eller något.
Jag kan iaf inte diska ordentligt... vilket stör mig... -___-
Inte heller tvätta de kläder som måste tvättas för hand, och jag vill att de ska vara rena NU! De har legat i tvättkorgen allt för länge nu tycker jag.
Men men, det får väl vänta till dess att varmvatten inte gör så ont på skadan.

Igår tränade vi i baldursalen för första gången :)
Det kändes ganska bra, ser fram emot att få lite mer flyt i det hela.
Tycker inte om att jag ska vara den första av tre (eller var det fyra?) som ska gå ner från scenen... blir lite illa till mods när jag tänker på att jag ska leda gruppen ner (sas) ...jag kommer säkert att ramla!

Vi får se om de jag bjudit in dyker upp... fanns lite tvekande hos en viss lite ballerina :( hoppas hon kan komma...
Den andre dyker nog upp som planerat :) hoppas jag iaf

Kanske borde göra lite reklam när jag ändå är inne på ämnet?

Du som läser detta är välkommen att besöka vår (skrivarlinjens) soaré
Tisdag den 23/3 2010
kl 19:00 i Baldursalen på Bollnäs Folkhögskola
Inträde är
gratis
förutom ifall du vill fika, det kostar
25;-
Vi läser upp dikter och prosa-texter som vi skrivit under vår tid på skolan, det kommer också finnas så att man kan läsa själv, olika dikter, ifall man vill titta på lite ord istället för att höra oss läsa dem :)
+ musik och x antal låtar skrivna av elever från skrivarlinjen :)
Välkommen! :D


Nu ska jag återgå till... ja, någonting... vet inte vad ännu xD
(btw, om någonting jag skrivit i detta inlägg låter liet konstigt... så skyller jag på att min feber återkomm under skapandet av alla dessa rader! xD)

Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0