"Utan fråga finns ingen chans att få svar"

Jag tycker inte om att bli ignorerad när jag hälsar på någon.
Okej om personen i fråga inte hört/sett att man hälsat, men när människan ser en rakt i ansiktet när man ler och säger hej och inte gör annat än att titta rakt på en (utan att röra en min) och sedan vända sig bort, då blir man lite snopen.
Om man pratat med en person ett par gånger, trevliga samtal dessutom, så borde det väl inte vara så svårt att klämma fram en liten hälsningsfras?



Då har jag fått det ur mitt system, nu kan jag återgå till mitt bubbliga, lyckliga lyssnande på Queen och Melissa Horn^^ (som jag btw är lite förvånad över att jag börjat lyssna på och gillar så mycket O.o svensk musik brukar sällan tilltala mig... men hennes texter är underbara! x3)
Tack till Spotify-reklamen och Linda som öppnade mina ögon XD eller öron…

”En famn för mig”

”Långa nätter” 

”Hanna”

”Kvar i nåt jag lämnat”

”Lät du henne komma närmre”

”Kungsholmens Hamn”

”Sen en tid tillbaka”

”Vår sista dans”

[jag har redan börjat citera hennes texter :3]

[Några Queen-låtar orkar jag inte skirva upp xD de har så många bra, och förhoppningsvis så veta alla att de är/var awesome!] 

 

Idag var ju, som jag nog nämnt tidigare, första skoldagen på vårterminen.
Jag fick betala för att jag låtit bli pennan under lovet, med skrivkramp, redan under flödesskrivningen xD
Men efter ett tag så kom jag igång :) (t.om mitt halvtrasiga pekfinger hjälpte till^^)
Jag trodde inte jag skulle åstadkomma något speciellt just första dan… men under en uppgift så upptäckte jag att det jag skrev på faktiskt fick mig att sitta och le.
Och när kladden väl var färdig så kände jag mig riktigt nöjd :)
Nu ska den bara finslipas, så är den nog redo för soarén sen. XD

Nu ska jag kliva upp från min sköna, nybäddade säng (med hemska mönster XD) så att jag inte somnar igen :P och försöka undvika att drömma mig bort i musiken så jag kanske får någonting gjort.

 

Geek out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0