Take it, but don't break it.

Jag tror att jag ska skylla allt på snön... även om jag vet att det förmodligen lurar någonting annat under ytan... Jag skyller på snön! Denna underbart vackra, vita substans får banne mig sluta falla nu! Det är för sjutton mer snö här i Bollnäs än vad det är i Malå! That's NOT right!
Varför blir vintern alltid så jobbig när den vägrar ta slut? Varför drar den ner nästan allas humör? Varför bli man så nedstämd av den?
Jag vill vara glad och skutta runt som jag gjorde för bara några veckor sen, men det känns som om någonting håller mig tillbaka, trycker ner mig.
Jag orkar snart inte mer, jag lovar att det brister snart. Jag har redan fått smaka på de sprickor som bildats, men jag är osäker på hur länge de sprickorna kommer att hålla innan allt faller isär...

Jag vill verkligen vara glad!
Och inte bara stundvis för att sedan sjunka till botten igen, jag är less på berg-och-dal-bane grejen, jag vill komma tillbaka till det relativt jämna som jag befann mig i nyss.

Jag vill vara glad, utan att behöva vänta på det där nerfallet.
Varför kan jag inte vara det?

Varför glider jag bara ner igen när jag hittar ett litet glädjeämne i min vardag? Varför kan, vad det nu än är, inte låta mig hålla kvar?

Jag skyller på vintern som envisas med att stanna! JAG VILL HA VÅR!











"...do you know what it's like to be cusping on adulthood and not know who you are, what you wanna be, or even if you wanna be? It's ten shades of suck is what it is!"

Kommentarer
Postat av: Therese

Vi får hoppas på att våren kommer snart. Även om det känns lite långt bort.

Kram

2010-02-19 @ 22:27:33
URL: http://theresewictoria.blogg.se/
Postat av: Linn

hur hopplöst det än känns, kom ihåg; Du är inte ensam! Finns här om du vill <3

2010-02-19 @ 22:57:41
URL: http://slinnot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0